social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1403/1/25

12:59:4

53

41 مورد بازرسی و نمونه برداری از مصنوعات طلای مشکوک به عیار پایین فاقد کد شناسایی استاندارد در قروه انجام شد

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: با توجه به اینکه طلا به عنوان یک کالای استراتژیک رابطه مستقیم با اقتصاد جامعه دارد، به دلیل اهمیت این موضوع، نظارت بر عیار و استاندارد آن با حساسیت ویژه در دستور کار کارشناسان این اداره کل قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان کردستان، محرم وزیری مدیرکل استاندارد استان کردستان عنوان کرد: اداره‌کل استانداردا استان کردستان در راستای صیانت از حقوق شهروندان به بازرسی و نمونه‌برداری جهت تعیین عیار مصنوعات طلا و مطابقت آن با استاندارد ملی مربوطه اقدام و مصنوعات طلای غیر استاندارد را توقیف کرده و پرونده متخلفان در این حوزه را به مراجع قضایی ارجاع می دهد.
وزیری افزود: در بازرسی کارشناسان این اداره‌کل با همکاری ادارات صمت و اتحادیه طلافروشان، از طلا فروشی‌های شهرستان قروه، 41 مورد بازرسی و نمونه برداری از مصنوعات طلای مشکوک به عیار پایین فاقد کد شناسایی استاندارد انجام، و جهت عیار سنجی مورد آزمایش قرار گرفت.
وی با اشاره به رعایت درج اختصاری کد شناسایی استاندارد اظهار کرد: مصنوعات طلا دارای استاندارد ملی ایران به شماره ۲۱۳۲ می باشند و کلیه تولید کنندگان موظفند الزامات این استاندارد را در تولید مصنوعات طلا از جمله استفاده از عیار رسمی کشور و حک کد شناسایی استاندارد بر روی مصنوعات طلا رعایت کنند.
مدیر کل استاندارد کردستان در پایان از مردم خواست هنگام خرید مصنوعات طلا به کد شناسایی حک شده و عیار آن توجه داشته باشند و با درج حرف g قبل از کد شناسایی مصنوع طلا و ارسال آن به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد بودن آن مطلع شوند.

 

تصاویر